Skip to content Skip to right sidebar Skip to footer

Comunicate, Știri

ANUNȚ privind plata facturilor corespunzătoare lunii februarie pentru prestarea serviciilor de salubrizare în comuna Cornetu 

Cu privire la plata contravalorii serviciilor de salubrizare pentru luna februarie 2025, vă comunicăm să nu achitați decât pentru serviciile prestate, respectiv pentru 1/2 de lună, chiar dacă societatea 3R GREEN SRL v-a transmis facturi pentru întreaga lună.

De asemenea, cei care au plătit serviciile în avans pot să solicite prin e-mail, la adresa contabilitate@3rgreen.ro, returnarea sumelor încasate în avans, inclusiv cele pentru jumătate din luna februarie.

Societatea 3R GREEN SRL a fost înștiințată despre faptul că ar trebui să factureze doar pentru serviciile prestate, dar cu toate acestea am primit numeroase sezizări legate de facturarea pentru întreaga lună februarie.

Anunț consultare publică a proiectului de buget local al comunei Cornetu pentru anul 2025

Comuna Cornetu, in conformitate cu prevederile art.7 din Legea nr.52/2003, privind transparenta decizionala in administratia publica isi face publica intentia de aprobare a Bugetului local de venituri si cheltuieli al comunei Cornetu pentru anul 2025.
Persoanele fizice si juridice interesate pot consulta proiectul pe site-ul Primariei comunei Cornetu.
Conform prevederilor art.39 alin.3 din Legea nr.273/2006, privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii care au valoare de recomandare, mentionand data trimiterii si datele de contact ale expeditorului, până la data de 20.03.2025,
– la registratura institutiei;
prin fax la numarul 021/468.90.20 sau
prin e-mail la adresa primaria@primariacornetu.ro

Anunț consultare publică
Proiect de buget local al comunei Cornetu pe anul 2025
Lista investiții buget local al comunei Cornetu anul 2025

Obligațiile proprietarilor pe timp de iarnă – Hot. nr. 5/20.02.2025 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgenta Ilfov

❗️Având în vedere avertizarea metrologică de vreme rece cu nopți și dimineți geroase, în conformitate cu Hotărârea nr. 5 din 20.02.2025 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgenta Ilfov, proprietarii/asociațiile de proprietari au obligația ca pe timp de iarnă:
  • să îndepărteze țurțurii de gheață formați la nivelul acoperișului imobilului/construcției;
  • să curețe, în maximum 24 de ore după încetarea ninsorii, zăpada depusă și gheața formată de pe trotuarele aferente imobilelor unde domiciliază sau își desfășoară activitatea, a sediilor de firme, curților și terenurilor deținute, astfel încât traficul pietonal să se desfășoare în condiții normale.

Vă rugăm să acționați în consecință, cu responsabilitate, astfel încât, viața și sănătatea persoanelor să nu fie pusă în pericol. Vă mulțumim!

Hotărârea nr. 5 din 20.02.2025 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgenta Ilfov

Parteneriat oferire servicii medicale pentru locuitorii comunei Cornetu

Primăria Cornetu, în parteneriat cu Clinica Onix și Spitalul Județean Ilfov, pune la dispoziția locuitorilor din comuna noastră servicii medicale eficiente și accesibile, aproape de casă, oferite de medici specialiști, pentru o gamă variată de specialități medicale.

✅ Programări simple și rapide, prin apel telefonic la📞0745 506 975 | 0752 292 374

ANUNȚ IMPORTANT privind măsurile suplimentare pentru protejarea păsărilor domestice împotriva gripei aviare

Conform informării trimise de către Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Ilfov (DSVSA Ilfov) cu privire la contextul epidemiologic european privind gripa aviară înalt patogenă H5N1, vă aducem la cunoștință următoarele:

  • La nivel european au fost raportate focare de gripă aviară înalt patogenă în 30 de țări, fiind afectate 283 de ferme de păsări domestice și 619 cazuri la păsările sălbatice.
  • În ultimele două săptămâni au fost înregistrate focare în 25 de exploatații comerciale din șapte state membre ale Uniunii Europene, ceea ce a dus la sacrificarea a peste 1,5 milioane de păsări.
  • În România, în această perioadă a fost înregistrat în județul Tulcea un focar la o exploatație non comercială de păsări (47 de păsări bolnave).

În această perioadă are loc migrația de toamnă a păsărilor sălbatice, ceea ce implică un risc crescut de răspândire a virusului pe teritoriul României. În acest context, crescătorii de păsări trebuie să adopte la nivelul gospodăriilor o serie de măsuri de prevenire a contactului păsărilor domestice cu cele sălbatice, după cum urmează:

  • Separarea speciilor de păsări în cadrul gospodăriei: în măsura posibilităţilor, raţele şi gâştele vor fi separate de alte păsări domestice, pentru a limita transmiterea virusului gripei aviare;
  • Creșterea păsărilor în spații închise: păsările domestice vor fi crescute în spații special amenajate și închise; în cazul în care acest lucru nu este posibil, hrănirea și adăparea lor vor fi efectuate într-o zonă acoperită, inaccesibilă păsărilor sălbatice;
  • Interdicția utilizării apei de suprafață: este interzisă adăparea păsărilor domestice cu apă provenită din rezervoare de apă deschise, de suprafață, accesibile păsărilor sălbatice;
  • Limitarea accesului uman în zonele de creștere: accesul în zonele de exploatare a păsărilor domestice va fi restricționat la o singură persoană responsabilă de îngrijirea animalelor, pentru a reduce riscul de introducere a virusului;
  • Prevenirea contactului cu alte animale: se vor lua măsuri pentru a preveni contactul păsărilor domestice cu alte specii de mamifere, inclusiv rozătoare și animale de companie;
  • Dezinfectarea încălțămintei: pentru a evita introducerea sau diseminarea virusului, se va utiliza încălțăminte dedicată în spațiile de creștere a păsărilor domestice sau se va amenaja un spațiu pentru dezinfectarea încălțămintei la intrare;
  • Prevenirea contactului cu păsările sălbatice: Este esențial să se prevină contactul direct sau indirect între păsările domestice și cele sălbatice; se va limita accesul păsărilor domestice și a celor sălbatice captive la sursele de apă naturale sau artificiale, cum ar fi lacuri, bălți și râuri;
  • Depozitarea furajelor în spații închise acoperite astfel încât să se evite contactul cu păsările sălbatice sau alte animale;
  • Acordarea unei atenții sporite asupra evitării riscurilor introducerii și diseminării bolii de către vânători, care pot transmite virusul prin păsările sălbatice, precum și prin manipularea echipamentelor;
  • Cumpărarea de păsări vii, carne de pasăre, ouă și produse din carne de pasăre se va face numai din unități înregistrate/autorizate sanitar veterinar;
  • Se interzice comerțul ambulant cu păsări.

Aceste măsuri sunt esențiale pentru protejarea sănătății păsărilor domestice și pentru prevenirea răspândirii gripei aviare în comunitatea noastră. Vă mulțumim pentru colaborare și responsabilitate!

În caz de suspiciune privind gripa aviară, apariția cazurilor de îmbolnăvire sau mortalitate la păsări se va notifica DSVSA Ilfov.

INFORMARE Schema de ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate, pentru perioada 2024 – 2025

Având în vedere Hotărârea nr.1342/2024 privind aprobarea schemei Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de legume cultivate în spații protejate, pentru perioada 2024 – 2025, vă comunicăm:
INFORMAREA asupra „Schemei de ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de legume în spaţii protejate pentru perioada 2024-2025”, în conformitate cu HOTĂRÂREA nr. 1342 din 01 noiembrie 2024 – beneficiari, criterii de eligibilitate, modul de acordare, documente necesare;
– modelul de cerere de acordare a ajutorului de stat ajutor de minimis ce urmeaza să fie completată de potențialii beneficiari,
– modelul de adeverință;
– modelul de Registru de evidență a tratamentelor cu produse de protectie a plantelor.

Cererile și documentele însoțitoare se depun/se transmit la sediul Direcției pentru Agricultură Județeană Ilfov (DAJ Ilfov) din Bucuresti, Soseaua Olteniței nr.35-37, sector 4 prin fax/postă/curierat sau în format electronic, prin e-mail, în termen de 10 de zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii nr.1342/2024, respectiv până la data de 10 noiembrie 2024.

Documentele depuse la sediul DAJ Ilfov vor fi prezentate în original și în copie, în vederea certificării de către reprezentantul DAJ, prin înscrierea pe copie a sintagmei „conform cu originalul”. Dacă sunt transmise prin mijloace electronice şi/sau poştă/curierat, documentele trebuie să fie semnate şi datate, iar copiile trebuie să fie certificate „conform cu originalul” de către solicitant.

Date contact DAJ Ilfov
telefon +40 (21) 311 8240
e-mail dadr.if@madr.ro

Campania naţională de informare şi conştientizare cu privire la eliberarea adeverinţelor de vechime

Această campanie are ca principal obiectiv informarea persoanelor fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la condiţiile în care pot solicita adeverinţe de vechime si informarea și conştientizarea angajatorilor şi a altor deţinători de arhivă, cu privire la obligaţia legală de eliberare a acestora.

Potrivit dispoziţiilor Codului muncii şi Hotărârii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate. Acest document aduce informaţii necesare despre perioada de activitate a salariatului, în cadrul angajatorului şi cuprinde următoarele elemente: datele de identificare ale salariatului, datele de identificare ale angajatorului, data şi numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activităţii, funcţia ocupată, salariul de bază şi sporurile prevăzute în contractul de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului individual de muncă, temeiul de încetare, perioadele de absenţe nemotivate şi concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului şi ştampila.

Material informativ elaborat de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale – Inspecţia Muncii

Acordare grant producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023 – august 2024

Ordonanță de urgență nr. 120/2024 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023-august 2024 a fost publicată marți, 15 octombrie în Monitorul Oficial, nr.1034 și se află în vigoare de la aceeași dată. Fermierii pot depune cereri pentru solicitarea grantului la Direcția Agricolă Ilfov. Grantul care acordă este de 1.000 lei pentru fiecare hectar calamitat și se acordă pentru suprafața calamitată cu grad de calamitare mai mare de 30% și până la 100% inclusiv, în baza procesului – verbal de constatare și evaluare a pagubelor la culturile agricole.

Pentru a beneficia de ajutor, fermierii care au procese verbale de constatare a pagubelor trebuie să depună la Direcția Agricolă Ilfov o cerere pentru solicitarea sprijinului și au termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, adică din data de 15 octombrie. 

Ordonanță de urgență nr. 120/2024, inclusiv anexa privind lista culturilor care primesc despăgubiri pentru secetă
Cerere de solicitare a grantului

Procedura de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la 31.08.2024 inclusiv

În scopul imbunatatirii colectarii creantelor bugetare in contextul economic actual și stimularea conformarii voluntare a contribuabililor la plata obligatiilor fiscale, prin Hotărârea Consiliului Local Cornetu nr.75 din 30.09.2024, a fost aprobată procedura de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare restante la 31.08.2024 inclusiv, constând în creanțe de natură fiscală datorate bugetului local al comunei Cornetu.

Această procedura se aplica pana la data de 25.11.2024 inclusiv, pentru toate categoriile de debitori, persoane juridice, persoane fizice, asocieri sau entități fără personalitate juridică, persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, care la data de 31.08.2024 inclusiv au obligații bugetare restante constând în creanțe de natura fiscală, datorate bugetului local al comunei Cornetu.

Debitorii care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot notifica organul fiscal competent cu privire la intenția lor pînă cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor și nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 sub sancțiunea decăderii.

Pentru informații vă puteți adresa Compartimentului Impozite si Taxe Locale, Autorizari, Transport local – Primăria Cornetu, direct la sediul primăriei sau la următoarele telefoane:
021-4689220 interior 21

0732.222.483
0732.222.487

 

  • Prin obligații bugetare principale restante la 31.08.2024 inclusiv se inteleg:

– obligații bugetare pentru care s-a împlinit scadența sau termenul de plată până la data de 31 august 2024, inclusiv. Sunt considerate obligații bugetare principale restante și obligațiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvență pentru care s-a împlinit scadența până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existența unui tabel de creanțe sau a unui program de plată a creanțelor;

– diferenţele de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicate până la data de 31 august 2024 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, precum și diferențele de obligații bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite de organul fiscal local prin decizie de impunere emisă și comunicată până la data intrarii în vigoare a OUG nr.
107/04.09.2024, ca urmare a unei inspecții fiscale

– obligații bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisa din oficiu de organul fiscal sau prin decizie de impunere emisa urmare a prelucrarii declarației de impunere depusă cu întârziere de către contribuabil, sau ca urmare a- activitatii de inspectie fiscala, decizii emise în perioada cuprinsă între 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv;

– alte obligaţii de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 august inclusiv, precum și obligațiile bugetare principale stabilite de alte organe decât organele fiscale, aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024, transmise spre recuperare organelor fiscale în perioada cuprinsă între 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv.

  • Accesoriile aferente obligaţiilor bugetare principale datorate bugetului local al comunei Cornetu, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

1. Toate obligațiile bugetare principale restante la 31 august 2024 inclusiv, datorate bugetului local se sting prin orice modalitate prevazută de lege până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv;
2. Sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, toate obligațiile bugetare principale și accesorii administrate de organul fiscal local cu termene de plată cuprinse între data de 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie
2024;
3. Debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la punctul 1 și 2, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, sub sancțiunea decăderii.

Accesoriile achitate până la data adoptării prezentei hotărâri nu fac obiectul prezentei proceduri.

  • Accesoriile aferente diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaraţie rectificativă, prin care se corectează obligaţiile bugetare principale cu scadenţe anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, administrate de organul fiscal local, se anulează dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) declaraţia rectificativă este depusă începând cu data de 1 septembrie 2024 până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024, inclusiv;
b) toate obligaţiile bugetare principale individualizate în declaraţia rectificativă se sting prin orice modalitate prevăzută de lege până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, dar nu mai târziude data de 25 noiembrie 2024, inclusiv;
c) sunt indeplinite in mod corespunzator și conditiile prevazute la punctele 1 – 3 de mai sus.

In categoria obligatiilor bugetare (de natura fiscala) ce trebuie stinse pana la data de 25 noiembrie 2024 intra impozitele si taxele locale, amenzile contraventionale, precum si alte obligații fiscale individualizate prin titluri executorii constând în hotărâri judecătorești.

 

 

 

 

 

Programul „Investigăm, salvăm!”

În cadrul programului „Investigăm, salvăm!”, dacă aveți domiciliul sau reședința în comuna Cornetu, beneficiați de analize și consiliere medicală gratuite, în scopul identificării din timp a unor boli cronice precum diabetul, bolile cardivasculare, obezitatea și alte afecțiuni.

Pentru mai multe informații sunați la 0752 292 374 


Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial