Campania naţională de informare şi conştientizare cu privire la eliberarea adeverinţelor de vechime
Această campanie are ca principal obiectiv informarea persoanelor fizice care au sau au avut calitatea de salariat cu privire la condiţiile în care pot solicita adeverinţe de vechime si informarea și conştientizarea angajatorilor şi a altor deţinători de arhivă, cu privire la obligaţia legală de eliberare a acestora.
Potrivit dispoziţiilor Codului muncii şi Hotărârii Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, la încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate. Acest document aduce informaţii necesare despre perioada de activitate a salariatului, în cadrul angajatorului şi cuprinde următoarele elemente: datele de identificare ale salariatului, datele de identificare ale angajatorului, data şi numărul contractului individual de muncă, tipul de contract, data începerii activităţii, funcţia ocupată, salariul de bază şi sporurile prevăzute în contractul de muncă, modificările suferite în executarea raportului de muncă, data încetării contractului individual de muncă, temeiul de încetare, perioadele de absenţe nemotivate şi concedii fără plată, semnătura reprezentantului legal al angajatorului şi ştampila.
Material informativ elaborat de către Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale – Inspecţia Muncii